top of page
Søg
Forfatters billedeBirgitte Pedersen

Hvordan får du opbygget en stærk og troværdig fortælling


Når vi kigger rundt i landskabet, så ser vi et billede af, at mange virksomheder bygger deres kommunikationsplatform på produktet og produktfakta. Og det er såmænd ikke så ringe...


Men hvis vi undersøger og analyserer på, hvad vores kunder rent faktisk ser som de vigtigste punkter, når de køber. Hvis vi undersøger adfærden hos vores kernesegmenter af kunder, og ser på hvad der driver deres beslutninger. Så tænker de værdier som måske sikkerhed, holdbarhed, kvalitet før, de tænker på prisen. Det vil sige, ved at matche og sælge på disse værdier, vil vi opleve at salget på pris alene bliver mindre. Og herved øger vi indtjeningen.


Et godt værktøj til at skabe den værdibaseret fortælling er et "Message Map". Et message map er et værktøj, vi bruger i FutureComm.


Vigtige interessenter hos jer skal inddrages i udarbejdelsen af et Message Map, så hele fortællingen vendes og styrkes..


Målet er at nå ind til kernen - og nå frem til den absolut vigtigste værdi, der matcher, hvad kunderne køber. Og så er der et par underliggende værdier, der understøtter dette. Og først i tredje led begynder vi at tale om fakta, produkter og løsninger. Det bliver vores proof-points, der understøtter værdierne, vi har defineret.


Denne proces skaber en målrettet og troværdig fortælling, der underbygges af jeres produkter, løsninger og adfærd.


Samlet set så danner et Message Map rammen for jeres fremadrettede content-drevet kommunikationsplatform.


Et Message Map er godt at bruge til jeres overordnede fortælling om jeres bæredygtige brand - men også fx. i mindre format til kampagner og produktlanceringer. Og en add-on er, at værktøjet er også ret godt til fx. medie- og præsentationstræning.


FutureComm er klar til at bistå opbygningen af jeres Message Map - men står også til rådighed med individuel træning i værktøjet.


Vi ønsker at gøre det enkelt og simpelt for jer at fortælle jeres historie - og få jeres værditilbud ud og leve.

27 visninger0 kommentarer

Seneste blogindlæg

Se alle

Comments


bottom of page