Bæredygtig forretningsudvikling med regenerativt fokus er en konkurrenceparameter i morgendagens marked.
Vi lever i en brydningstid - i en til stadighed mere og mere kompleks verden. Samtidig bliver købsadfærden også mere og mere foranderlig. For ikke at tale om, hvordan geopolitiske forhold påvirker din virksomhed. Har du i fremtiden ikke et purpose om at bidrage til en bedre verden - ja så bliver du ikke kun fravalgt som løsning, men også som arbejdsplads. Du har en mulighed for at arbejde med bæredygtighed i små skridt, hvis du tager lederskabet og starter rejsen nu. Bæredygtighed som forretningskoncept Tænk bæredygtighed ind som en forandringsproces, som du ville optimere din virksomhed til enhver anden tid. Samtalen starter i ledelsen og i bestyrelsen – og det handler om en styrkelse af jeres forretningskoncept. Jeres forretningskoncept handler om:
Purpose, mission, vision og værdier.
Positionering, herunder fx værditilbud/kernefortælling, kernekunder/segmenter & markeder.
En strategi, der får jeres purpose ud og leve internt og eksternt på rejsen mod bæredygtig vækst.
En rullende plan, hvor I kan tage rejsen i små skridt og leve op til fremtidige rapporteringskrav.
Din motivation er, at skabe en robust og modstandsdygtig virksomhed.
Det handler om jeres eksistensberettigelse i fremtiden. Målet er at skabe bæredygtig vækst din virksomhed, jeres omverden, klima, miljø og samfund. Dette er et regenerativ fokus på, hvor I ikke kun minimerer negative konsekvenser, men hvor I også bidrager til at skabe en modstandsdygtig fremtid. Det styrker din virksomhed – og det styrker, hvor attraktive I er i markedet. Sæt værdiskabende partnerskaber forrest på rejsen Fundamentet for bæredygtig vækst skabes i din virksomheds forretningsøkosystem. I kan gøre det enkelt og smart.
Sæt verdensmål #17 forrest på rejsen, for at levere på din virksomheds purpose. I tæt samspil i et partnerskab skal I samarbejde på en ny måde, hvor I sammen skaber dele af rejsen. I samarbejder om projekter, hvor I har en Impact. I samarbejder om det rigtige på vejen mod bæredygtig vækst - og I skal gøre det data-drevet. Det er her, I skaber innovation, nye værktøjer og teknologier. Og det er her, I skaber transparens og dokumentation – så I sammen har mere at fortælle om. I forebygger at ryge ind i Greenwashing, fordi I kommunikerer med understøttende fakta. Sammen skal I besvare, hvordan I gør kunder og markedet mere bæredygtige. I partnerskaber kan I gøre det med viden, indsigter og læring, så dine kunder også vil betale prisen, for det samlede værditilbud. Samlet styrker I innovationskraften, konkurrencekraften og forhandlingskraften.
Comentários