Hvordan finder du vejen til kunderne ?

Vi skal styrke virksomheder på vej - og de mere modne.
Vi havde 40 forskellige mennesker, 40 forskellige virksomheder - 40 forskellige vinkler med til workshop i forbindelse med Fonders Festival..
✨ Sikke en energi.
✨ Sikke et engagement.
Vores opgave: at engagere 40 mennesker i tre timer, så hver enkelt startede en proces med netop deres virksomhed.
Og sikke en faglig og netværksmæssig fornøjelse det blev. 🙌
🔎 Vi har arbejdet med, at kunder og kunders kunder handler på tillid og relevans.
🔎 Vi har sat spot på, at vi skal skabe efterspørgsel – gøre os lækre og attraktive, så kunder får lyst til et tilhørsforhold.
🔎 Vi har dykket ned i adfærd, karakteristika, og hvordan man bygger et værditilbud, hvor kunden sætter retningen.
For at gøre det konkret fik deltagerne bl.a. til opgave at “levere en flæskestegssandwich” til forskellige målgrupper.
Den øvelse gjorde værktøjer håndgribelige, inden vi gik videre.
Herefter arbejdede alle med deres egen ideelle kunde og værditilbud – og sparrede med sidemakkere.
Måske blev der endda sat skub i nye fællesskaber og samarbejder, som fortsætter efter workshoppen.
En gruppe har allerede aftalt, at de skal mødes igen.
Når vi hørte stor sunmen i rummet, var det tydeligt, at energien var høj - samtalerne og sparringen var svære at stoppe.
Noget blev sat i gang.
👉 Det handlede ikke om, at Jacob og jeg skulle shine.
👉 Det handlede om, at få 40 mennesker til at shine.
Det var en kæmpe fornøjelse at møde så mange stærke profiler lige dér, hvor de hver især er – og guide dem et lille skridt videre på vejen.
En kæmpe tak til alle deltagere.
Alle viste mod, udfordrede jer selv og skabte nysgerrighed på nye vinkler. 💪
Stærkt gåe!.
Tak til Ejendomsselskabet Olav de Linde - Ærtefabrikken - Odense Kommune - Odense Iværksætterservice
for et stærkt set-up og fed dag. 🍀
------------------
Tidligere:
Forretningskoncept - Kunderelationer - Samspil - Positionering
Hvordan finder du vejen til kunderne ?
- og får indtjening og at gøre noget godt for mennesker, klima og samfundet til at gå hånd-i-hånd.
Det sætter vi spot på i en workshop på Founders Festival I Odense.
Workshoppen er målrettet dig, der har været i gang i noget tid, uanset branche.
I er klar til at tage din virksomhed til næste skridt på en vækstrejse.
Workshoppen afholdes i et samarbejde mellem Birgitte Pedersen, FutureComm og Jacob Høgild, Human Engage - med besøg af special guest E-SG.cloud.
Prisstigninger, geopolitiske forhold og bæredygtighed påvirker i disse tider købsadfærden.
Og i fremtiden handler dine kunder på tillid.
Vi dykker ned i spørgsmålet og arbejder med, hvordan sikrer du, at kunderne bruger pengene på det, du bringer til markedet?'
Vores fokus er på, hvordan du kan styrke og vækste din virksomhed - samtidig med at du er i stand til at tilpasse dig udsving i markedet og gøre noget godt for verden.
Vi baserer workshoppen på og arbejder med en fælles case om fødevarer med base i nyere forbrugerindsigter.
Principperne og værktøjer kan nemt overføres til alle andre brancher - og vi bygger løbende broen til din virksomhed.
Workshoppen er bygget op i tre dele.
1. del:
Her præsenterer vi, hvordan du bruger indsigter og samarbejde til at sætte retningen på vejen ud mod dine kunder.
Det bliver lidt teoretisk, men med en praktisk vinkel ned i indsigter, inddragelse og værktøjer i forhold til, hvordan du får det hele til at spille sammen i et styrket forretningskoncept og øget konkurrencekraft.
2. del:
Vi smager på vores viden fra 1. del gennem en praktisk case.
Du kommer til at arbejde med indsigter og samarbejder - se på potentiale og muligheder.
Vi deler jer deltagere op i grupper på tværs af fagligheder og brancher. I arbejder med den fælles case.
Grupperne præsenterer arbejdet for hinanden - og vi tager en fælles dialog, hvor vi bygger broen mod din virksomhed.
3. del:
Det gode arbejde skal dokumenteres, så din virksomhed er troværdig.
Vi har derfor inviteret en special guest med, for at slutte ringen.
De vil kort præsentere deres digitale platform for, hvordan du nemt kan komme i gang med at kunne kommunikere med dokumentation - på en tryg og sikker måde.
Du får en forståelse af dette sidste led ud mod kunderne.- så du kan kommunikerer med troværdighed og skabe tillid.
Workshoppen bliver inddragende, levende og lærerig - og også en god vej til nyt netværk.
Det får du med fra workshoppen - kort fortalt:
- Konkret viden om, forståelse for og værktøjer til, hvordan du styrker din virksomhed ved målrettet at arbejde med indsigter, inddragelse og samarbejde.
- Hvordan du sætter en retning og arbejder med det helt rigtige. Der hvor du skaber værdi for dine kunder, så de vælger dig.
- Du får indtjening og at gøre noget godt for verden til at gå hånd-i-hånd, og du fortæller det med dokumentation.
Se mere om Founders Festival her: https://www.foundersfestival.dk.
Det er gratis at deltage - inkl. morgenmad, frokost og aftensmad.
