top of page
Søg


Når forretningsmodellen møder samarbejdsmodeller — Fra siloer til levende forretningsøkosystemer
Virksomheder står i dag i en virkelighed præget af kompleksitet, forandringer og stigende forventninger.
Ingen kan løfte alt alene - derfor bliver samarbejde ikke længere et “nice to have”, men en strategisk vej til nye konkurrencefordele.
Når vi kobler forretningsmodeller og samarbejdsmodeller, sker der noget særligt.
Vi går fra at tænke lineært til at tænke modulært — hvor elementer kan forbindes, kombineres og skalere på tværs.
Fra enkeltstående aktiviteter til


Samarbejde i forretningsøkosystemer betaler sig – når mennesker lykkes sammen
Verden forandrer sig hurtigere end nogensinde før. Kravene til virksomheder og organisationer vokser - og kompleksiteten stiger. I den virkelighed bliver det tydeligt, at ingen kan stå alene. Den reelle værdi skabes, når mennesker, virksomheder og fællesskaber arbejder sammen mod et fælles formål. Forretninger lykkes, når mennesker lykkes sammen. Det er kernen i et velfungerende forretningsøkosystem. Hvad er et forretningsøkosystem – og hvorfor er det vigtigt? Et forretningsø


Fremtidens bymidter bygges på tillid, relevans, identitet – og fælles ejerskab
Forbrugsmønstre ændrer sig. Detailhandelen transformerer sig. Og teknologien påvirker vores adfærd og forventninger hurtigere end nogensinde.
Mennesker vælger i fremtiden ikke længere steder, brands og bymidter ud fra udbud alene - men ud fra tillid, mening og tilhørsforhold.


Danskerne er nysgerrige og vil gerne engagere sig lokalt
Og der er et stort uopdyrket potentiale i at udbrede kendskabet - for at løfte mulighederne i den nysgerrighed, der er hos danskerne. ...


Forbrugerne har pengene - hvordan får vi dem til at bruge dem på lokale fødevarer
Godt 1/3 af de danske forbrugere forbinder lokal produktion af fødevarer som et element ved bæredygtig produktion. Men for...


Dilemma sætter den bæredygtige udvikling i turistbranchen under pres
Danskerne efterlyser generelt mere information om de bæredygtige valg. Nye tal viser, at vi glemmer de gode intentioner, når der skal...


Sæt forbrugerne forrest
Er du SMV'er og leverandør i bagerste led i kæden ud mod forbrugerne, så er det også din opgave at forstå forbrugernes adfærd og behov....


Bolden ligger hos dig som afsender...
"Flertallet af forbrugere globalt efterspørger bæredygtige produkter." Viser en ny undersøgelse foretaget ultimo 2023 - fra Capgemini...


En ansvarligt forretningskoncept starter i en ansvarlig organisation
Et ansvarligt forretningskoncept kræver en ansvarlig organisation.: Men hvordan indarbejdes ansvarlighed heraf bæredygtighed i...


Skab bæredygtig vækst - og gør det enkelt og smart
Bæredygtig forretningsudvikling med regenerativt fokus er en konkurrenceparameter i morgendagens marked. Vi lever i en brydningstid - i...


Den grønne elefant i rummet
Skal dine kunder købe mere bæredygtigt, så ligger bolden hos dig. Men du er ikke alene på banen - der er et hold, du skal spille sammen...


Styrk samtalen i ledelse og bestyrelse
Bæredygtighed er alle virksomheders licence-to-operate i morgendagens marked – men hvordan gør vi det til den enkelte virksomheds...


Hvor proaktiv og ambitiøs skal din virksomhed være ?
Når du arbejder med at gøre bæredygtighed til din konkurrencefordel, skal du arbejde med, hvor din virksomheder påvirker positivt. Skabe...


Gør bæredygtighed til din konkurrencefordel
Compliance og rapportering om vores arbejde med bæredygtighed vil i løbet af få år hurtigt blive noget, vi alle har. Så hvordan arbejder...


Bæredygtighed - Digitalisering - Servicetilbud
Optimer din forretning ved at få bæredygtighed, digitalisering og servicetilbud til at spille sammen


Er bæredygtighed din forretningsrisiko eller din forretningsmulighed
Jeg hører flere virksomheder sige - vi tager det, når vi møder muren. Muren med krav om dokumentation for, hvordan de arbejder med...


Hvorfor arbejde strategisk med bæredygtighed
Kort fortalt, at arbejde strategisk med bæredygtighed kan være med til at øge din indtjening. Men hvordan tager du så fat om den rejse -...


Bæredygtighed og Ledelse
Den bæredygtige dagsorden, og de hastige forandringer i samfundet, stiller krav til os i virksomhederne - det synliggør et behov for at...


Hvordan får du opbygget en stærk og troværdig fortælling
Når vi kigger rundt i landskabet, så ser vi et billede af, at mange virksomheder bygger deres kommunikationsplatform på produktet og...


En del af noget større - brug partnerskaber aktivt
FNs verdensmål no 17 hedder partnerskaber - og det bør være vores vigtigste mål, vi arbejder med. I morgendagens marked skal vi være...
bottom of page
