Det vi taler om
Compliance & Rapportering

Compliance er et komplekst område med mange begreber, vi skal forholde os til.
Vi taler meget om ESG-rapporten - der er funderet i EU-lovgivning.
CSRD er det EU-direktivet om bæredygtighedsrapportering og et ledelsesværktøj - et roadmap til langsigtet værdiskabelse. Herunder har vi ESRS-rapporteringsstandard, der definerer hvad der skal med i ESG-rapporten som datapunkter.
CSRD er til for at forbedre ESG-rapporteringen.
ESG er en evaluering af din virksomheds performance på ESRS-målepunkter.
Men det bør ikke kun handle om krav, men om samarbejde - på en ny måde, hvor vi optimerer alle parter.
I FutureComm tager vi afsæt i at skabe bæredygtig vækst.
Det skaber vi ved at få FNs verdensmål og ESG til at arbejde sammen.
Bæredygtig udvikling er udvikling, der opfylder nutidens behov uden at kompromittere fremtidige generationers evne til at opfylde deres behov. Bæredygtig udvikling er funderet i FNs verdensmål (UNSDG) – de indeholder alle tre ESG-parametre.
Derfor tager vi rejsen fra verdensmål til hverdagsmål
- og gør dig klar til ESG-rapportering.
Det er her, vi skaber bæredygtig vækst
- for din virksomhed, jeres partnere, mennesker, klima og samfund.

CSRD stiller krav om en dobbelt-væsentligehedsanalyse ud fra to betragtninger:
-
Finansiel Impact: Omgivelsernes påvirkning på din virksomhed. Primær interessent er investorer.
-
Impact på ESG-faktorer: virksomhedens påvirkning på omgivelserne. Primære interessenter er kunder,, samfund, kolleger og investorer.
Vi vælger at se påvirkningen I et triple-perspektiv:
-
Din virksomheds påvirkning på omgivelserne.
-
Omgivelsernes påvirkning på din virksomhed.
-
Hvordan du hjælper kunder og kunders kunder med deres påvirkning.
Målepunkter (ESRS) for hvor ansvarlig du er som virksomhed i forhold til de tre områder i ESG
- påvirker hvor attraktiv du er som virksomhed og værdien af din virksomhed.
Et par gode links
-
CSRD og europæiske bæredygtighedsstandarder, dansk oversættelse
-
Retningslinjer fra Forbrugerombudsmanden oktober 2024 - undgå Greenwashing
-
Undgå Greenwashing: få en forhåndsbesked med vurdering/udtalelse om din marketingaktivitet
Vil du dykke endnu dybere:
Også relevant