"Flertallet af forbrugere globalt efterspørger bæredygtige produkter."
Viser en ny undersøgelse foretaget ultimo 2023 - fra Capgemini Research Institute.
"Herudover vil 63% af forbrugere have brands til at spille en aktiv rolle i deres læring om bæredygtige produkter.
Men forbrugerne er dog mindre villige til at betale for bæredygtighed, end de var i 2020." Inflation spiller selvsagt en rolle i forbrugernes valg.
"46% af forbrugerne har ikke tillid til de bæredygtighedsbudskaber, virksomheder udsender." Det støtter op om den undersøgelse, vi så tidligere i 2023 fra YouGov.
Det er lidt af en opgave, der ligger på os som virksomheder.
For det handler om din virksomhed som afsender - at du får kombineret et stærkt værditilbud med læring om, hvor du hjælper kunder og kunders kunder med deres påvirkning.
Du skal operere i et business-to-business-consumer-to-society tankesæt.
Det starter med at styrke din virksomheds forretningskoncept med fokus på at skabe bæredygtig vækst.
En rejse I kan tage i små skridt, hvor I arbejder med det helt rigtige over tid.
Start i dag, så du styrker din innovationskraft og forhandlingskraft.
Comments