top of page
Søg
Forfatters billedeBirgitte Pedersen

Sæt forbrugerne forrest

Er du SMV'er og leverandør i bagerste led i kæden ud mod forbrugerne, så er det også din opgave at forstå forbrugernes adfærd og behov. Det kræver samarbejde i hele kæden - I bliver partnere på en ny måde, hvor alles forretning optimeres.


Din virksomhed er en del af kæden ud mod forbrugerne.


Traditionelt taler vi om business-to-business og business-to-consumer..

Du tænker dine kunder - og du sælger dit produkt ud fra disse kundes behov. Længere tænker du måske ikke - og det er jo sådan, hvordan vi er vant til at gøre det. Genkender du det?



Dette er fortid i tider, hvor bæredygtighed & ESG-rapportering vinder ind. Fordi det skaber en brudt kæde af viden, indsigter og dokumentation ud mod forbrugerne.

Der er ganske enkelt ikke transparens i kæden. Derfor kalder vi den brudt.



I fremtiden skal du skabe bæredygtig vækst, hvor det er ok, at vi optimerer egen forretning.


Men vi optimerer også vores partners forretning - og vi bidrager samtidig positivt til klima, miljø og samfund.

Indtjening og at skabe en bedre fremtid kan nemlig godt gå hånd-i-hånd. Men det kræver fuld transparens og gennemsigtighed i hele kæden fra leverandører til forbrugere.

Ikke om alt - men om det helt rigtige. Det I arbejder sammen om.

Kun på den måde kan I skabe udvikling og læring, så forbrugerne forstår, hvordan I gør dem bedre og mere bæredygtige..


Partnerskaber på en ny måde

I fremtiden skal du derfor tænke i et business-to-business-to-consumer-to-society syn.


Er du del af bagerste led, så skal du herved ikke kun forstå dine kunder, men også dine kunders kunder og forbrugerne.


Du skal forstå, hvad der driver dem.


Det er nemlig det, der afgør, hvilke projekter din virksomhed og samarbejdspartnere skal arbejde med i fremtiden.

Det betyder også, at dem foran dig i kæden ikke skal se det som krav, de skal stille til dig. Det er et partnerskab.

For at skabe denne sammenhæng i kæden, så skal I derfor tænke samarbejde og nærvær på en ny måde - med partnere fra hele jeres økosystem.


I skal samarbejde med det formål at skabe:

  • Udvikling af ny værdiskabelse og løsninger ud mod slutbrugere/forbrugere.

  • Læring ud mod alle led og i sidste ende forbrugerne.

  • Dokumentation og kommunikation om, hvordan I gør forbrugerne og samfundet bedre.

Samarbejdet er en naturlig del af alt I gør. Samarbejdet skal have fundament i tillid, fordi der skal deles data og indsigter.


Den formålsdrevne organisation, der skaber bæredygtig vækst

Selv om samarbejde står forrest i fremtiden, så er der lidt benarbejde hjemme i egen butik For din virksomhed starter arbejdet Purpose, vision og mission.


For at munde ud i udvikling og læring - og i sidste ende dokumenteret kommunikation. .


I skaber den formålsdrevne organisation, der er klar til samarbejde. Der hvor alle enkeltvist og i fællesskabet forstår og kan se sig i formålet. Og det er slet ikke så svært. Det er en rejse, I kan tage i små skridt, enkelt og smart. Det vigtige er, at din virksomhed får startet nu - så I ikke mister konkurrencekraft og forhandlingskraft.

Tag lederskabet - start allerede nu.

12 visninger0 kommentarer

Seneste blogindlæg

Se alle

Comments


bottom of page